2016. május 9., hétfő

Snicli darált húsból füstölt sajttal és illatos fűszerekkel


Mostanában olyan sokan beszéltek az interneten a darált húsból készülő kirántott snicliről… Jó ötlet!
S ezeket olvasgatva, nézegetve nagy gusztust és ihletet kaptam. Vettem sovány disznóhúst meg füstölt sajtot, és kevertem hozzá sok finom, illatos fűszert. Én azonban tepsibe téve, sütőben sütöttem meg. Jót ettünk belőle. Finom lett!
 Íme, ahogy én készítem:

HOZZÁVALÓK:
·         500 g darált sertéscombja, lehet csirke vagy pulykahusi is
·         200g füstölt sajt reszelve
·         1 tojás
·         1 fej hagyma
·         2 gerezd fokhagyma
·        
·         1 TK őrölt szegfűbors
·         1 TK őrölt feketebors
·         1 MK szerecsendió
·         1TK őrölt kömény
·         1 EK őrölt pirospaprika
·         2-3 szelet apróra kockázott, füstölt szalonna
·         prézli, ínyenceknek darált dió -a „panírhoz”
ELKÉSZÍTÉSE:
1.       A tojást és a durvábbra felvágott hagymát, valamint a fokhagymát botmixerrel  pépesítjük.
2.       A darált húst, a tojásos elegyet, a reszelt sajtot és a fűszereket jól összegyúrjuk.
3.       Csinos szeleteket formázunk a masszából, majd prézlibe/darált dióba forgatjuk őket.
4.       Egy tepsit sütőpapírral bélelünk ki, melyet enyhén beolajozunk, majd erre pakoljuk a szép, formás hússzeleteket.
5.       170 fokra előmelegített sütőbe téve kb. 35 percig sütjük, addig, amíg szépen megpirulnak a szeletek.


Az olvadt füstölt sajt nagyon sokat javít a darált hús élvezeti értékén, a fűszerekről nem is beszélve. Friss, ropogós sült krumplitól a zsenge zöldségsalátáig bármilyen köretet elbír. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése