2016. március 10., csütörtök

Hummusz


Csak néhány éve, hogy felfedeztem, és rájöttem az ízére. Ez az étel annyira finom, egészséges és olyan gyorsan elkészíthető, hogy dukál neki egy külön bejegyzés.
 A neve nem (volt) túl bizalomgerjesztő, és én korábban ennél sajnos nem láttam tovább. A hozzávalóival sem voltam túlságosan barátságos viszonyban. Csicseriborsó? Hm! Csak gyerekkori mondókákból csengett vissza ez a szó - dallammal együtt: csicseriborsó, bab, lencse… fekete szemű menyecske. Ha-ha-ha! Ki emlékszik? Szóval ennyi volt. Nem érdekelt. Egyszerűen hidegen hagyott, sőt kicsit taszított is: Hogy én?! Hummuszt tegyek az asztalra!? Aztán pár éve, teljesen szokatlan körülmények között, egy könyvbemutatón volt szerencsém megkóstolni. Akkor nem tudtam pontosan, mit eszek. Kóstolgattam, és ízlett. Nagyon ízlett. Mindjárt érdeklődtem is, hogy ez micsoda, és hol lehet ilyesmit kapni, mert nekem ez kell. Mondták, hogy hummusz… Ez a hummusz!? Hű! Ez ilyen finom?!? De úgy mondták, hogy távoli boltokból hozták, s nálunk ilyesmit nem sűrűn lehet kapni. De engem az ilyen esetek nem riasztanak el attól, hogy azonnal nyomozásba kezdjek, és kiderítsem, hogy készül. Mi kell hozzá? És az igazi kihívás az, hogy ugyanazt a finom ízt és állagot otthon is elő tudjam varázsolni. Ez egy jó játék! Szeretem!

És hogy mi is tulajdonképpen az a hummusz? Hummusz= csicseriborsó. Ez egy arab eredetű étel - alapétel. Olyan mártogatós féle. Állaga krémes. Egyszerű, roppant egészséges. De tényleg! A házilag készített hummusz 100 grammja 177 kcal. Gazdag fehérjeforrás, alacsony glikémiás indexszel, hasznos rostokkal. Sok kalciumot, magnéziumot, cinket, vasat, mangánt, rezet, valamint E és B vitaminokat tartalmaz .
Az interneten természetesen találtam mindenféle angol nyelvű receptet, és rájöttem, hogy ahány ház, annyiféle… És hát, íme, ahogy én készítem:
HOZZÁVALÓK:
·         1 konzerv csicseriborsó (kb. 230g a csicseri)
·         50 ml olívaolaj
·         1-2 gerezd fokhagyma
·         80g Tahini - szezámmagpaszta- ha nincs otthon, az sem gond, nélküle is finom viszont akkor több olívaolaj kell
·         1 citrom leve (magok nélkül!!!)
·         1KK római kömény
·         só –ízlés szerint
Vannak, akik szeretik, ha selymes és hígabb. Ehhez az állaghoz sokkal több tahinire van szükség. Én nem szeretem, ha túlfolyós és túl lágy. Mindenki olyanra készíti, amilyenre csak szeretné…
ELKÉSZÍTÉSE:
A hozzávalókat turmixgépbe rakjuk és péppé zúzzuk.
Kenyérfélékkel is finom, de mi főleg csinos kis hasábokra vágott, nyers zöldségekkel, leveles salátákkal és pirított magvakkal fogyasztjuk.

Egészségünkre! ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése