2016. január 31., vasárnap

Bársonyos pohárkrém


Ez is egy saját recept, és van egy kis története. Az a tanulsága, hogy legyünk találékonyak és merészek, és soha ne adjuk fel.
Nos, eredetileg sütőtökös pohárkrémet akartam készíteni, de nagyon. Terveztem, még álmodtam is vele… Csak sajnos nem tudtam sütőtököt venni, mivel sehol nem volt…  Nagyon csalódott voltam, s akkor egyszercsak megpillantottam a szerény céklafejeket, amint arra várnak, hogy vegyem már őket észre, s a fránya sütőtök helyett őket használjam fel a pohárkrémbe.
Miért ne!? Kipróbáltam.  A színe csodaszép lett: természetesen élénk, az állaga bársonyos, krémes. Mindig, amikor felszolgálom a vendégeimnek, meg szoktam kérni őket, hogy találják ki, s mondják meg, milyen hozzávalóból készült.  Ez jó kis játék, mert mindig én nyerek, mert ők sohasem vagy csak nagyon ritkán találják ki. Amikor pedig elárulom, hogy a cékla a titkos hozzávaló, akkor csak ámulnak és bámulnak.
HOZZÁVALÓK:
                    400-500 g nyers cékla
                    ½ MK őrölt fahéj
                    2-4 szegfűszeg
                    ½ rúd vanília
                    2-4 EK cukor vagy méz –ízlés szerint
                    100 ml víz
                    250 g mascarpone
                    250 ml zsíros tejszín
                    100 g fehér csokoládé
                    poharanként 2-3 zabkeksz (jó ropogós, zabos, pirított magvas – pl. Hobbit, Zabálom)
                    fehércsoki forgács – a díszítéshez

ELKÉSZÍTÉSE:
1. A céklát megtisztítjuk, lereszeljük.
2. Egy szép nagy lábasba küldjük, s hozzáadjuk a fűszereket, a cukrot vagy mézet, öntünk alá kis vizet és lefedve puhára pároljuk.
3. Ha elég puha, hűlni hagyjuk, eltávolítjuk a fűszereket, leszűrjük, és selymes krémmé-pürévé turmixoljuk. Ezen a ponton gondolunk a tálalásra: a csodás színű masszánkból félreteszünk 2-3 evőkanálnyit, később nagyon jól fog jönni.
4. A fehér csokoládét mikrohullámú sütőben megolvasztjuk.
5.Ismét beindítjuk a turmixolást, s közben fokozatosan hozzáadjuk a mascarponet és az olvadt fehér csokit.
6. A zsíros tejszínünket habbá verjük és, ezt a csodás habot érzéssel hozzákeverjük a mascarpones-céklás pürénkhez, ettől nemcsak lágyabbá válik, hanem még finomodik, szelídül a színe is.
7. Tálaljuk: A poharak aljára durvára tört zabkekszet morzsolunk, erre halmozzuk a krémet, és a tetejét megkoronázzuk egy kiskanálnyi zabkeksz-morzsával, egy csipetnyi fahéjjal és a pürésítéskor félretett, élénk színű masszából pöttyentünk a legeslegtetejére…. és,  a fehércsoki-forgácsról sem feledkezzünk meg! 
Türelmetlenek azonnal fogyaszthatják, de jót tesz neki pár óra a hűtőben. Az ízek csodásan összebarátkoznak.
Kiváló megkoronázása bármilyen alkalomnak.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése