2015. március 15., vasárnap

Csilisbab...20 perces



Munkából hazaérsz. Fáradt vagy. Éhes a banda. Mit is főzzél?...Hát csilisbabot, röpke 20 perc alatt!!!

Ez a kiadós egytálétel annyira gyorsan készül, hogy amikor kíváncsiságból lemértem, mennyi idő alatt sikerült összedobnom, bizony, magam is meglepődtem...

Munkából hazafele jövet a pirosnál várakoztam...  az autó órájára pillantottam, 15:03-at mutatott . Átgondoltam, mit is főzök majd, ha hazaértem…: Igen, csilisbab lesz! Minden hozzávaló van otthon. Itt-ott-amott. Fejben már össze is készítettem mindent. Közben zöldre váltott, irány haza. Hipp-hopp, otthon is voltam. Nekifogtam a főzésnek…A lényeg, hogy  fél négy után pár perccel már el is készült az illatos, kiadós, laktató, gyors, finom csilisbab.
 

HOZZÁVALÓK:

kb. 4 személyre.

·         500 g darált marhahús

·         2 fej apróra vágott vöröshagyma

·         2 gerezd foghagyma zúzva

·         2 -3 EK olaj

·         1 EK római kömény

·         1 EK őrölt (édes)paprika

·         só, bors ízlés szerint

·         őrölt csilipaprika ízlés szerint- tudom, hogy erről kapta a nevét, de ha valaki nem szereti a csípőset, ezt ki is hagyhatja, így is annyi íz van benne, nagyon finom. Vagy ésszerű esetleg az, hogy mindenki saját, tányérba szedett adagját paprikázza fel…




·         500 ml paradicsomsűrítmény

·         2 db babkonzerv

·         1 kukoricakonzerv

ELKÉSZÍTÉSE:

A hagymát és a foghagymát megdinszteljük a forró olajon. Hozzáadjuk a darált marhahúst, sózzuk, borsozzuk, hozzáadjuk a római köményt meg az őrölt pirospaprikát, majd jól elkeverjük a fűszereket. Ez a keverés-kavarás  pár percig tart, amíg a hús át nem sül. Ezután nyakon öntjük a paradicsommal, elkeverjük, hozzáadjuk a babot és a kukoricát, megint keverünk-kavarunk, kóstolunk, esetleg még finomíthatunk az ízeken, hagyjuk egyet rottyanni, és… és kész is!!!

Tálaljuk, pici reszelt sajttal is megszórhatjuk.

Ropogós friss kenyérrel, tortillával, lepénnyel, lángossal vagy csak úgy önmagában fogyasszuk! Kiadós, ízletes, és nagyon gyors!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése