2014. április 26., szombat

Sonkakrémes tagliatelle ...15 perc alatt



Nálunk idén nem maradt a húsvéti sonkából semmi, egy szem se!!! Valahogy most sikerült eltalálnom a megfelelő mennyiséget. Ez egyrészt jó, de nekem van egy jóságos receptem, amit ilyenkor szoktam bevetni, és a sonkamaradék a főszereplő...Kénytelen voltam hát leszaladni a henteshez és venni egy darabot, hogy elkészíthessem azt a finomságot, amit a nagymamám szokott, tőle tanultam. Az alapötlet tehát tőle származik, de nem én lennék, ha nem módosítottam volna rajta picit. Ez már az én abszolúte modernizált változatom, 15 perc alatt elkészíthető.

Sonkakrémes tagliatelle
 

HOZZÁVALÓK 4 személyre:

·         400 g széles metélt - tagliatelle

·         200 g füstölt sonka

·         200 ml főzőtejszín

·         200 ml tejföl

·         só, esetleg őrölt bors

ELKÉSZÍTÉSE:

Első lépésben feltesszük a tésztának való vizet forrni (sózzuk;)).

Amíg a tűz meggyőzi a vizet, hogy forrjon, addig felkockázzuk a sonkát, ráöntünk 100 ml-t a főzőtejszínből, 100 ml-t a tejfölből és botmixerrel lágy krémmé turmixoljuk. Kóstoljuk meg! A tejszín és a tejföl meg a sonka krémes elegye... nagyon finom. Nem is kell sózni.
 

Ezt a  krémet egy nagyobb átmérőjű serpenyőbe tesszük, hozzáöntjük a főzőtejszín másik felét, és lassan enyhe forrásba hozzuk.

A tésztát főzzük meg, de ne túl puhára. Ha elérte ezt az állagot, szedjük át a serpenyőnkben rotyogó sonkakrémbe, nem gond, ha a főzővízből is jut pár csepp bele, sőt...
 
...és most jól forgassuk meg benne a tésztát, elegyítsük össze őket, hogy az ízes, sonkás krém a tésztaszálak minden porcikáját bevonja. A tésztának megvan az a jó tulajdonsága, hogy magába tudja szívni az őt körülvevő leveket. Ezúttal a tejszín sonkás levével szívja meg magát...és igen, ez kell nekünk!!!

Készen is vagyunk! Savanyú uborkával is finom, de ecetes-cukros lében megfürdetett, zsenge levelű zöldsalátával egyenesen isteni!
 

2 megjegyzés:

  1. Nagyszerű recept, most először, de biztosan nem utoljára készítettem el! Csak annyi megjegyzést fűznék hozzá, hogy ez a mennyiség nálunk csak 2 személyre volt elég :) Észrevétlenül elpárolgott :)

    VálaszTörlés