2014. április 12., szombat

Sajtos-tejszínes csirkemell... á la Dano






Ismét egy egyszerű recept…  Ezúttal egy csirkemell-elkészítési tipp. Ezzel a receptötlettel úgy kb. 15 éve találkoztam ...tévénézés közben. A sztori az, hogy egy sztár jégkorongozóval készítettek interjút, na és persze megkérdezték tőle többek között azt is, mi a kedvenc kajája. Ő akkor egy sajtos csirkecombról beszélt, röviden ecsetelve annak elkészítését. Persze, nekem ezt ki kellett próbálnom!!! Az akkor ismertetett recepthez képest a jelen változat már erősen az én egyszerűsítési törekvéseimet képviseli ;).Sokat fejlődött!

Tehát ez nálunk az a bizonyos ’á la Dano’ csirkemell... igen, leváltottuk a combot mellre, pedig abból is finom…

Ha nincs különösebben kreatív ötletem a vasárnapi ebédet illetően vagy ha vacsoraötlet híján vagyok, meg az idő is sürget,akkor ezt készítem.

Ez is a kedvencek listáján van, mindig tuti befutó…mit tuti befutó, egyenesen bajnok!  Bármilyen köretet elbír.  Bevásárlással együtt másfél óra elkészíteni! Na jó, közel van a bolt…
HOZZÁVALÓK:
·         4 -6 csirkemell (a kosztosok számától és étvágyától függ)
·         20 - 30 dkg vékony lapokra szeletelt sajt (Eidam, Gouda, Cheddar)
·         200-300 ml tejszín (főző vagy zsíros)
·         liszt és tojás a bundázáshoz
·         só, bors
ELKÉSZÍTÉSE:
A csirkemelleket hosszában kettévágjuk, így megfelelően vékony szeleteket kapunk…
 
Egy tepsit kikenünk tetszés szerinti zsiradékkal vagy olajjal és az alját kirakjuk a sajttal. Ha nem ódzkodtok a sütőpapír használatától, olajozás helyett azzal is ki lehet bélelni a tepsit. Igazából mosogatáskor térül meg a használata, mivel nem kell a tepsibe belesült sajtot súrolgatni.Ezért nagyon hálás szoktam lenni a kedves sütőpapírnak.
 Szóval a húst sózzuk, borsozzuk, majd lisztbe, tojásba  mártjuk, és a tepsibe a sajtszeletekre pakoljuk őket szépen egymás mellé. Ezt a kompozíciót nyakon öntjük  a tejszínnel. Végül a hússzeleteket lefedjük egy újabb sajtlapréteggel.


 
A tepsit 180C fokos sütőbe toljuk, kb. 40-45 perc alatt sül puhára (de lehet több is és kevesebb is… ez a hús mennyiségétől és a sütő fajtájától is függ ;) ).Akkor jó, ha a sajt megpirult a tetején.
 
 
Ennyi a fáma!
 

 


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése