2014. augusztus 11., hétfő

Fűszeres szelence


Kirándulásra készülődtünk, és tudtam, hogy olyan szállásunk is lesz, ahol majd főzni is lesz lehetőségem, és ilyenkor az ember lányának vinnie kell a fűszereit, mert anélkül nem valósítható meg a ‚művészet‘.  

Igen, de most felmerülnek a kérdések, hogy: Mit? Só/bors?...az nem elég! Mennyit? Hogyan...és MIBEN?  Erre a sok kérdésre mind meg is találtam a választ. Igaz, sok helyen keresgéltem, aztán betévedtem a hobbiboltba, és miután 2 apró kört róttam, rátaláltam arra, amit kerestem!!!

Erre a fadobozkára esett a választásom,
 mert fogantyú is van rajta meg csat is, ami majdnem bombabiztossá teszi, na és aminek külön ujjongtam az az, hogy találtam beleillő üvegcséket is, pontosan 20 fért bele. 

 Elsőre soknak tűnhet, de nem is az. Egy üvegcsébe kb. egy jó evőkanálnyi anyag fér…Kombináltam, mit is teszek majd bele. Aztán arra gondoltam, hogy a kedvenc fűszerekből dupla adagot, vagyis két üvegcsével is vinnék…

Íme az én összeállításom:
(természetesen szárított fűszerekből)

  • 2 őrölt színes bors
  • 1 színes bors (egészben)
  • 1 őrölt zöldbors
  • 1 rózsabors (egészben)
  • 2kedvenc grillfűszerkeverék- amolyan Jolly Joker, nem csak grillezéshez
  • 2 őrölt pirospaprika
  • 1 füstölt őrölt pirospaprika
  • 1 chilli pehely
  • 1 szegfűbors
  • 1 bazsalikom
  • 1 oregánó
  • 1 majoránna
  • 1 őrölt kömény
  • 1 babérlevél
  • 1 fahéj
  • 1 kurkuma
  • 1 szárított levendulavirág


A doboz nyers fából való. Így szép természetesnek hat, de én kicsit kidíszítettem – Decoupage technikával.  Ez az eljárás díszesebbé varázsolja, és nem utolsó sorban védi a nedvességtől és az elszíneződéstől, ami egy konyhában, főzés közben bármikor fenyegeti.

Szóval a szelencét már próbának vetettem alá, és jelentem alássan, hogy kitűnő szolgálatot tett. Aki utaztatni, kirándultatni szeretné a fűszereit, annak bátran ajánlom!

Mellesleg ajándéknak sem rossz…





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése