2014. április 10., csütörtök

Bruschetta? Crostini?...esetleg zsíroskenyér hagymával?


Munkából hazajövet ezek jártak a fejemben. Mindet szeretem. Zsíroskenyeret már nagyon-nagyon régen nem ettem...talán ma sem fogok. Crostini?!... az a kicsike pirítós valamicskével a tetején? Nem! Bruschetta lesz.... ő a nyertes!!! Méghozzá sült paprikás feltéttel: elképzeltem a színeket, az ízeket és azt, amint a rusztikus, pirított, picit olívaolajas, enyhén fokhagymás kenyérszeletbe harapok... a kenyér roppan a fogaim közt és már éreztem is a puha sült paprika édeskés ízét keveredve a balzsamecet savanykásságával, a bazsalikom üdeségét. Igen! Nekem EZ kell!!! 
Igaz, hogy az olaszok ezt előételnek fogyasztják, de nekünk egy könnyű estebédnek tökéletesen megfelel ...És már mentem is a gyűjtögető körutamra, hogy összeszedjem a
 

HOZZÁVALÓKat:

·         4 ciabatta cipó (vagy rusztikusabb kenyér is megteszi)

·         1 vastag húsú pirospaprika,1 sárga paprika

·         1 kicsi fej hagyma

·         Só, bors, olívaolaj, fokhagyma, balzsamecet

·         5-8 friss bazsalikomlevél apróra vágva vagy 1 EK szárított is jó lesz

ELKÉSZÍTÉSE:

A ciabatta cipókat félbevágtam (ha kenyeret használok, akkor azt felszeletelem). Serpenyőben picike olajon a puha (nem a kérges) felét megpirítottam; (ha kenyérszeleteket pirítunk, akkor elég az egyik felét) . Enyhén bedörzsöltem fokhagymával.

A paprikákat és a hagymát is apró kockára vágtam. Egy másik serpenyőben kevés olívaolajon magas fokon megpirítottam. Az a cél, hogy a paprikában lévő cukor kicsit karamellizálódjon, picit barnuljon. Jöhet a só, bors, na meg a bazsalikom; adtam hozzá 2-3 EK balzsamecetet, elkevertem. Hagytam úgy 4-5 percig fortyogni, hogy érjenek az ízek!  Hmmm, micsoda illatok! Pár perc az egész! Kis kóstolás... Teljesek az ízek? Naná!

Elő a ropogós ciabattával! Rátettem egy evőkanálnyit a paprikás feltétből, annak tetejére még  raktam egy darabka mozzarellát és egy szem olívabogyót...és igen, a képzeletből valóság lett! Mondhatom, nagyon jót ettünk belőle! Ezt érdemes kipróbálni!
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése