2014. március 22., szombat

Pesztó


Ha már ilyen olaszosra vettem a stílust, akkor…
 
        Pesztó –  a mediterrán, napfény ízű mártás

 


Az olaszok tudják a tutit, kőmozsárban zúznak péppé bazsalikomlevelet extra szűz olívaolajjal, fenyőmaggal, fokhagymával és parmezán sajttal. És ennek az eredménye egy finom, halványzöldes színű, pépes fűszerkrém.

A fűszermártást kifőzött tésztákhoz, levesekhez keverhetjük, friss salátákra csorgathatjuk,(lásd Mozzarellás saláta), de sütés előtt pecsenyékre, grillezés előtt zöldségekre is kenhetjük.
Igaz, lehet boltban is kapni, de én inkább magam készítem. Nem biztos, hogy sokkal olcsóbb, mint a bolti,viszont friss, finomabb és nincsen benne semmilyen adalékanyag.

Én így készítem:

HOZZÁVALÓK:

 
       ·         3-4 evőkanál őrölt, pirított mandula (vagy mogyoró, dió, napraforgómag, tökmag vagy, ahogy az eredeti recept írja - fenyőmag) A pirítás még jobban kihozza a magvak ízét.
·         1-2 gerezd fokhagyma

·         1,5-2dl olívaolaj  

·         bazsalikom- 1-2 evőkanál szárított vagy 10-12 levél friss

·         petrezselyem zöldje - 1-2 evőkanál szárított vagy friss

·          1-2 evőkanál reszelt parmezán

·         pici só, őrölt bors

ELKÉSZÍTÉSE:

Lehet mozsarat is használni. Egyszerűbb és gyorsabb viszont, ha a hozzávalókat botmixerrel egyneműsítjük.

Ennyi. Egyszerű. A hűtőben csatos üvegben elég jól eláll. A hozzávalók mennyiségét tetszés és ízlés szerint lehet változtatni.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése