2014. február 12., szerda

A kávé meg én


 


A kávé meg én...
Tizenkétéves koromban, amikor egy alkalommal a keresztanyámnál nyaraltam, történt meg első találkozásom a KV-val.   Babinéni ( a keresztanyám ;)) főzte nekem életem első kávéját egy gyönyörű, napos délutánon. Kedveskedni akart vele, meg jelezni, hogy a felnőtté, nagylánnyá válás útjára lépek ezáltal is.( Ez a nagylánnyá avatás első lépcsőfokának volt tekinthető...)
Szóval milyen is volt ez az első találkozás? Mit is mondhatnék ... nem fogok kertelni: nem volt szerelem első látásra. Olyannyira nem, hogy az első korty után megfogadtam magamban, hogy én soha, de soha ne fogok ilyen rossz löttyöt inni. Mit szeretnek ezen a felnőttek???  Na jó....az illat, az OK, DE semmi más - keserű, sötét, semmi bizalomgerjesztő nincs benne. Mi a fenét lehet ezen szeretni? 
Félénken kicsit, de őszintén megmondtam a keresztanyámnak, hogy nagyra értékelem én a gesztusát, meg aranyos volt tőle ez az egész ...de ha nekem ezt a lőtyét meg kell innom, abba én kipurcanok.
Később, egyetemista koromban, mikorra már kihevertem a tinédzserkori kávétraumámat, fokozatosan – az éjjelbe nyúló tanulások miatt, na meg a jó kis kávéházi csevegések miatt is - egyre inkább rászoktam a kávézásra.
Ma meg nem tudom a napomat elképzelni egy-két finom, krémes, illatos, gőzölgő kávé nélkül. Imádom a kávét.
A képen látható kávét én készítettem.

2 megjegyzés:

  1. KáVé - kb. ilyen volt az én első találkozásom is a kávéval. Nem tudom mikor, szerintem később. De nálam nem következett be a változás. Még az egyetemi éjszakázás sem szeretette meg velem. Kávéra én is eljártam a csajokkal, de dzsúzt ittam. Idővel rátértem a teára - fekete, zöld (nekem a gyümölcs tea nem tea).
    Imádom a kávé illatát, az őrölt kávéét, a főtt kávéét, sütiben is elmegy. De kávét nem iszok, még most 43 évesen sem, és szerintem nem is fogok. Egyszerűen nem szeretem az ízét.
    A képen viszont nagyon guszta a kávé, de nem innám meg.

    VálaszTörlés
  2. Én is szeretek teázni (is)! A zöld teát egyenesen imádom. Kóstoltad már a Twinings Gunpowder zöld teáját? Nagyon fincsi.

    VálaszTörlés